Galapagos cruise - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu Galapagos cruise - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu

Galapagos cruise

Door: Ewald Hofstede

Blijf op de hoogte en volg

04 Maart 2014 | Ecuador, Puerto Ayora

Lieve bloglezers,

Sorry dat ik jullie opnieuw zolang heb laten wachten. De trouwe lezer weet dat ik de vorige blog geëindigd was met de mededeling dat ik op een cruiseschip zat. Mede daardoor en door de drukte op mijn stage duurde het even voordat ik weer een goed verhaaltje voor jullie kon schrijven. Sinds ik hier op de Galapagos ben zijn er namelijk een aantal dingen gebeurd.

Na twee weken druk stagelopend doorgebracht te hebben kwam mijn pas ontmoette Galapagos vriend (Ramiro) met het voorstel om de eilanden te verkennen. En dan wel met het cruiseschip waar hij op werkt als expeditieleider. Na overleg met Dietra (mijn begeleidster) en de Hanzehogeschool besloot ik dit aanbod aan te nemen. In ruil voor de tijd die ik op het schip ben zal ik een week langer op de Galapagos blijven. Dat is natuurlijk totaal geen straf en met ontzettend veel dankbaarheid naar school en Ramiro begon ik op maandagochtend 10 februari aan één van de grootste avonturen uit mijn leven.

Vervolgens heb ik een week lang met een prachtig schip, leuke toeristen en geweldige gidsen de Galapagos eilanden op een unieke manier kunnen ontdekken. En wat was dat ongelooflijk bijzonder! Vogels van zo dichtbij kunnen bekijken dat ik de veren kon tellen. Leguanen en schildpadden zien rondwaggelen. Letterlijk met een baby zeeleeuw geknuffeld en een half uur oud zeeleeuwtje zijn eerste stappen zien zetten, terwijl de moeder nog druk bezig was de placenta naar buiten te werken. En dat alles vanaf een dikke meter afstand.

En dan heb ik het nog niet eens over de onderwaterwereld. Eigenlijk iedere dag lag ik met mijn snorkel in de oceaan. Op zoek naar zeeleeuwen die in zijn voor een spelletje, vissen in alle kleuren en maten, grote zee-schilpadden en niet te vergeten; haaien! En daar hoefde ik niet lang op te wachten. Toen ik al filmend mijn 3e haai aan het volgen was moest ik toch wel even slikken toen die met zijn broertje en zusjes onder een rots vandaan kwam. Gelukkig was ik dapper genoeg om te blijven filmen. (en heb ik mezelf laten geloven dat het vegetariërs zijn..)
Een ander hoogtepunt was een enorme manta ray van minstens 5 meter breed. Ongelooflijk om daar een zwemwedstrijdje mee te doen.

En als dat nog niet genoeg is was er nog altijd de schitterende omgeving. Een biertje drinken met een geweldige zonsondergang of met een strakblauwe lucht een eiland verkennen. Al met al voel ik me ontzettend bevoorrecht dat ik dit mee heb mogen maken.

De volgende maandag ontzettend enthousiast teruggekomen op Santa Cruz en enorm gemotiveerd verder gegaan met de stage. En dat is de afgelopen weken eigenlijk heel erg goed gegaan. Nog steeds een leuke klik met mijn begeleidster en met meer dan 40 uur in de week is er geen gebrek aan patiënten. Zelfs al mijn eerste oefeningen in het Spaans uitgelegd dus wie weet waar dat nog gaat eindigen.

Afgelopen weekend bezoek gehad van mijn kamergenootje uit Quito. Leuk om ook als 'gids' iemand het eiland te laten zien. Gezellige dagen gehad en hem met mooie herinneringen en foto's van de Galapagos weer zien vertrekken.

Nu zou ik jullie het liefs allemaal op een cruise sturen zoals ik mee heb mogen maken. Helaas wordt dat een lastig verhaal en dus heb ik een alternatief bedacht. Doordat foto's niet meer werken op deze blog heb ik een video in elkaar geknutseld om jullie een beeld te geven van mijn weekje op de verschillende eilanden. Zodat ook de niet facebookers mee kunnen kijken heb ik hem op vimeo geüpload. Dus klik of kopieer de onderstaande link en neem even 10 minuten de tijd. Hopelijk kunnen jullie het waarderen!

Hele dikke knuffels van een enthousiast fysiotherapie studentje

https://vimeo.com/88005550

  • 04 Maart 2014 - 10:53

    Mama:

    Lieve Ewald, ik heb de film gisteravond laat na mijn werk bekeken samen met Bram op de bank. Prachtig!!!
    De bewegende beelden en muziek erbij maken dat je stil wordt. En toch ook ineens heel erg moet lachen....die zeeleeuw op jouw rug, geweldig.geniet nog maar "even". Dag vent, knuffel!

  • 04 Maart 2014 - 20:11

    Immie:

    Lieve Ewald,
    Jammer genoeg is mij het niet gelukt om op die site te komen. Ik heb het nog apart ingevoerd, maar het lukte niet. Misschien heb je nog een tip??
    Hoe dan ook, je verhaal is ook prachtig!
    Wat ben je toch een bofkont!
    Onvergetelijk zo'n stageplek.
    Alle goeds!

    groetjes Immie

  • 05 Maart 2014 - 13:03

    Beppe:

    "wat mooi no!!!"zei beppe na het bekijken van je film.
    veel liefs en dikke tût van haar.

  • 09 Maart 2014 - 20:32

    Pake En Beppe :

    Leave Ewald ,

    Wat een prachtige video is dat geworden zeg .Wij hebben er erg van genoten .
    Wat een bijzondere natuur ! Je hebt het nog naar je zin zo te horen .Begrijpelijk .
    Je bent intussen al flink over de helft wat je verblijf in Z Am .betreft ,nou ja ,wij wille je ook wel weer eens zien natuurlijk .
    P is al weer aan het fietsen en dat gaat prima .

    Lieve groeten P en B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 15339

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 25 April 2014

Een avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: