Ewald Hofstede - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu Ewald Hofstede - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu

Ewald Hofstede

Door: Tsunami alarm, eindbeoordeling en afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg

09 April 2014 | Ecuador, Puerto Ayora


Lieve allemaal,

Terwijl ik dit typ ben ik aan het wachten op de laatste twee patiënten van deze stage. Daarna is het afgelopen, morgen vertrekt mijn vliegtuig naar het vasteland. Wat zijn de afgelopen 11 weken voorbij gevlogen en wat heb ik genoten van de eilanden, de mensen en het weer. Welke student kan nu zeggen dat die in zijn pauze tussen de leguanen op een strand heeft gelegen, reuze schildpadden heeft opgezocht of gesnorkeld in kraakhelder water…?

De afgelopen weken heb ik nog twee andere eilanden bezocht. Een paar dagen naar Isabella waar ik weer ontzettend mooie en indrukwekkende dingen heb mogen bekijken. Een dag lang hiken om één van de grootste actieve vulkanen ter wereld te bekijken was al het zweten meer dan waard. Maar ook mijn eerste duiken met mijn Padi-certificaat op zak mochten er wezen. Grote hamerhaaien, manta rays, schildpadden en zeepaardjes, ze kwamen allemaal alvast even doei zeggen tegen deze Nederlander. Bij terugkomst trakteerde het eiland me nog op een grote afscheidsgolf die gepaard ging met een alarm en evacuatie naar een hoger gelegen dorpje. Gek om je belangrijkste bezittingen te moeten pakken en 5 minuten later van je appartement weg te rijden. Gelukkig viel het allemaal hartstikke mee en konden we dezelfde nacht nog terug. Vervolgens, in het weekend, een nacht naar Floreana geweest. Het eiland waar de eerste mensen op Galapagos woonden. De (norse oude Duitse) dochter van die eerste familie heeft een prachtig hotel op het strand geopend. Daar ben ik een nacht met de golven op de achtergrond in slaap ben gevallen. Maar niet voordat ik naar het eerste postkantoor in Ecuador was gehiked en met een welverdiend biertje de zon in de zee zag zakken.

En toen was het tijd voor de laatste twee stagedagen en afscheid nemen van patiënten en straks ook Dietra. Met een 8 als eindbeoordeling ga ik met een blij en trots gevoel verder naar een volgende stage. Hopelijk komt daar zo af en toe een Spaans sprekende patiënt langs zodat ik een beetje indruk kan maken op mijn collega’s. Het was een bijzondere en enorm leerzame ervaring om te werken in een ander land met een andere taal. Wat een geluk heb ik gehad met een goede begeleidster en leuke patiënten. Ik ben ontzettend blij dat ik nu, na al die maanden van onzekerheid en voorbereiding, er toch een geslaagde stage op heb zitten.

Maar aan alles komt een einde en eigenlijk ben ik er ook wel klaar voor om weer verder te gaan. Er komen nog twee drukke weken in Peru aan met heel veel busreizen en hopelijk nieuwe hoogtepunten. (letterlijk) En dan kan ik de 25e jullie allemaal weer in de armen gaan vallen op Schiphol. Ik verwacht natuurlijk alle bloglezers als welkomstcomité! Maar voordat het zover is hoop ik nog minstens één blogje vanuit Peru naar jullie toe te sturen! Ik kan bijna geen foto’s meer uploaden maar hoop een mooie compilatie te gaan maken, die ik dan à la beppe overal mee naartoe zal nemen.

Besos

  • 09 April 2014 - 09:54

    Mama:

    Dag lieverd, vandaag vertrek je voor je laatste wens daar; Peru zien, voelen en aanschouwen.
    be care! ENJOY! tot gauw, liefs, HVJ

  • 09 April 2014 - 10:16

    Eveline:

    Ha lieve schone broer,

    Heel veel plezier nog! Bedankt voor de enthousiaste verslagen, we genieten lekker mee. En van harte gefeliciteerd met je schitterende stage-cijfer!!!

    Groetjes,
    Eveline

  • 09 April 2014 - 10:25

    Pieter Jan:

    Trouwe bloglezer: check, of ik de 25e op schiphol ben: oei, denk het niet.. In de week daarna onder het genot van een (Nederlands) pilsje alle verhalen aan te horen: check.

    Nog veel plezier deze laatste twee weken ;)

  • 10 April 2014 - 22:28

    P En B De Jong:

    Leave Ewald
    Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt .
    Gefeliciteerd met je mooie 8!
    Nog bedankt voor het mailtje 8/4
    Nee , wij komen niet naar Schiphol ,maar we hopen je daarna wel snel te zien

    Fijne tijd in Peru Lieve groeten P en B

  • 11 April 2014 - 20:57

    Marije:

    Trouwe bloglezer: check. Op Schiphol: check. Zin om je weer te zien: check.

    Spreek je gauw liefje!

  • 15 April 2014 - 21:20

    Immie:

    Lieve Ewald,

    Wat super dat je het allemaal zo hebt afgesloten. Wat een "bagage" neem je met je mee!
    En nu nog een uitstapje naar Peru. Je boft maar.
    Zal je ook allemaal wel lukken.
    Mocht je nu niet als fysiotherapeut aan de bak kunnen komen, dan kun je natuurlijk altijd nog verslaggever worden of zo. Ik heb genoten van je manier van schrijven!

    En nu al die mensen nog op Schiphol, eigenlijk horen we er wel te zijn, we hebben per slot van rekening ook mee mogen genieten, gratis en voor niks!
    Vind je het goed dat ik er in gedachten bij ben??
    Het lijkt me ook fijn je dierbaren weer te zien en omgekeerd.
    Geniet nog van alles en ik ben benieuwd hoe je het bevalt in Peru.

    groetjes Immie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 15341

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 25 April 2014

Een avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: