Dag I en II - Reisverslag uit Quito, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu Dag I en II - Reisverslag uit Quito, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu

Dag I en II

Door: Ewald

Blijf op de hoogte en volg

01 December 2013 | Ecuador, Quito

Lieve familie en vrienden,

Voor alles is een eerste keer. De eerste keer uit het vertrouwde Europa, voor het eerst in Amerika en dus ook het allereerste reisverslag. Ik hoop jullie door foto's en verhalen een beetje op de hoogte te houden van wat ik allemaal meemaak.

Gisterochtend om 5 uur reden we dan eindelijk Appingedam uit richting Schiphol. Na een jaar van dromen, maanden van hopen en een kleine 3 weken van plannen was het plotseling toch echt zover. Nadat ik door mijn lieve (schoon)ouders en super vriendin uitgezwaaid was, kwam het besef dat ik er alleen voor stond. Gelukkig heb ik allemaal lieve berichtjes via facebook, mail en telefoon van jullie ontvangen. Ontzettend bedankt daarvoor!

De reis zelf is me eigenlijk behoorlijk meegevallen. Hij was lang, maar met wat filmpjes en een e-reader was het te doen. Nadat ik in Houston wat verhalen en vooroordelen over Amerikanen bevestigd zag. (alles is groot, inclusief maaltijden en mensen, de niet erg privacygevoelige wc hokjes en de verering van American football.) kon ik door naar Quito. Onderweg nog geen minuutje turbulentie gehad, maar wel net toen ik een slok van mijn drinken probeerde te nemen. Eenmaal geland was ik erg blij dat mijn bagage er ook was en werd ik opgehaald door een taxichauffeur. Na een mooie rit door het bergachtige landschap kon ik mijn Duitse kamergenoot nog even wakker maken en ben ik snel gaan slapen. Ik zit middenin een kroegwijk, flashbacks naar goede vakanties in cherso en albu. (mama bedankt voor de oordopjes)

Vandaag heerlijk wakker geworden (ook al kan ik volgende week een case study over mijn rug maken met dit matras) en blij dat ik wifi heb. Net boodschappen gedaan met de Duitsers, straks een park in en vanavond met ze uit eten. Het huis schijnt vol te zitten dus ga vast nog veel leuke mensen ontmoeten. Ik denk niet dat alle verslagen zo uitgebreid zullen zijn maar moet natuurlijk even alle nieuwe dingen van me afschrijven.

Hele dikke knuffels uit een zonnig Quito (of op zijn Arnes; Kito)

ps. Ik kreeg in Houston een biertje aangeboden in de sportsbar. Nadat ik netjes vertelde dat ik nog geen 21 was, mocht ik door de wetten daar ook niet meer aan de bar zitten. Rare jongens die Amerikanen!
pps. Kneiter blij met Feyenoord PSV!!!!

  • 01 December 2013 - 19:31

    Christien:

    Ewald! :D

    Wat fijn om te lezen dat je veilig aangekomen bent.
    Ik blijf je zeker volgen. Geniet ervan! :)

    Liefs uit Leeuwarden van je nichtje

  • 01 December 2013 - 19:38

    Mama:

    Hé, er floept een berichtje binnen. Fantastisch om nu even van je te "horen" hoe het daar gaat.
    Super fijn om zo op de hoogte te blijven knul.
    Dikke tût van mij,
    mam.

    ...Opluchting voor je dat je eigen spulletjes wel aankwamen zeker.
    Succes met je Duits spreken.. haha moet je daar ook nog aan geloven, naast Engels en Spaans, je wordt nog een talenwonder.

  • 01 December 2013 - 19:42

    Elisah:

    Ewald!

    Wat leuk dat je ons een beetje op de hoogte houdt dmv deze site!
    Geniet ervan en heel veel succes daar!

    Veel liefs, Elisah

  • 01 December 2013 - 19:48

    Annette:

    Lieve Ewald, ik hoopte al dat je een blog zou bij gaan houden en zie daar, je 1e bericht! En zo snel al! Je hebt een leuke manier van schrijven, zit zeker in de familie Christien ;) heel veel plezier, succes met de taal en sterkte met je rug! XX

  • 01 December 2013 - 19:50

    Bram:

    Hoi Ewald,

    Ik werd vanmorgen om kwart voor 6 even wakker en zag toen op de flight aware dat je vliegtuig net was geland. Fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Nu maar lekker genieten en Spaans leren. Je kunt je duits dus ook nog een beetje bijspijkeren :)
    Hé, we lezen wel eens weer hoe het daar gaat.
    Tot horens, of tot skypes.
    Liefs, Bram





  • 01 December 2013 - 20:03

    Onbekend:

    Ha-ha wat zijn we grappig..
    Van mij mag je er nog wel een half jaartje bij doen als je zo door gaat.
    Ik ben het wel 110% eens met je laatste zin!!

    Kalm aan

  • 01 December 2013 - 20:35

    Pake En Beppe De Jong:

    Leave Ewald

    Wat leuk om nu al iets te horen van jou
    Je hebt al vrienden gemaakt Komt wel goed met jou daar !
    Tùten xx P en B

  • 01 December 2013 - 22:40

    Froukje:

    Lieve Ewald,

    Jeetje jongen, nog maar de eerste twee dagen, en wat al een belevenissen. Heel fijn om te lezen dat je al aansluiting hebt gevonden daar. Ja rare jongens, die Amerikanen met hun regeltjes. Op de terugweg zou ik daar maar uitgebreid een biertje gaan drinken, want dan mag het ;-)! Maar zover is het nog laaaaaang niet. Morgen begint eerst je cursus Spaans, met alle mooie excursies daarbij. Heel veel plezier en succes! Ik verheug me nu al op je volgende verslag! Liefs, Froukje

  • 01 December 2013 - 23:21

    DINEKE:

    Hé Ewald, wat fijn dat de reis goed is verlopen en dat je veilig aangekomen bent. Gezellig met zo'n huis vol jonge mensen! Komt wel goed. Morgen Spaans en dan deze week nog salsa dansen, dus ik zou zeggen"swing it out" en geniet met volle teugen!
    Liefs,
    Dineke.

  • 02 December 2013 - 11:46

    Sanne (huisgenoot):

    Wauw! Leuk om te lezen hoe je de eerst twee dagen hebt ervaren. Ik wil eigenlijk maar één ding zeggen: geniet! Xx

    PS: FEYENOORD!

  • 02 December 2013 - 12:31

    Jan En Thea:

    Hay Ewald, geweldig wat een reis en verblijf zal jij daar hebben. Leuk om dit te lezen.
    Hebben ons dan ook gelijk op de maillijst gezet. Heel veel genieten en natuurlijk ook een beetje werken daar.
    Groeten van uit Twente.

  • 02 December 2013 - 12:34

    Marcel En Marlijn En De Kids:

    Hoi!

    Wat goed om nu al iets van je te horen! Have fun and take care!
    Groetjes

  • 02 December 2013 - 13:01

    Herman:

    Hey dude, goed om te horen dat alles goed gaat en gegaan is. Heel veel plezier daar. Ik zal je met plezier en belangstelling blijven volgen. ¡ Hasta la próxima!

  • 02 December 2013 - 14:12

    Pieter Jan:

    Wat gaaf man! Verwacht wel wekelijks een bericht hoor. En minstens 200 woorden. Jou kennende ben je de helft alweer vergeten als je terug bent! Kijk al uit naar het volgende verslag!

    Have fun!

  • 02 December 2013 - 14:43

    Eric:

    Neefje!

    Onvoorstelbaar hoeveel er soms langs me heen kan gaan. Ik wist niet dat het nu al zover was!
    Fantastisch om te horen dat de ervaring je zo goed bevalt, ben benieuwd wat je nog meer mee gaat maken.
    Leuk dat je iedereen op de hoogte blijft houden. Verwacht wel een lading aan foto's om een mooie impressie te krijgen wanneer je terug bent Wallie.

    Heel veel plezier daar, hoop dat je een hoop leren en ervaren mag!


    Je 'grote' neef ( niet in vergelijking met Rob natuurlijk :D )

  • 02 December 2013 - 19:26

    Bea:

    Lieve ewald.wat leuk dat je een reisverslag bij houdt! Wij zullen je blijven volgen! Heel plezier en succes! Xx

  • 02 December 2013 - 19:56

    Fam. Weda:

    Ha neef(je),

    Wat zal dit een fantastische ervaring worden.. Is het vast nu al! Heel veel plezier, geniet ervan en eh.. Steek er ook nog wat van op.
    Heel veel groeten uit Denekamp.

  • 02 December 2013 - 20:53

    Harrie En Annet KAMPHUIS:

    Hallo Ewald,

    Wat fantastich van jou. Wij wensen jou veel plezier.
    En doe je best met het spaans.
    Geniet ervan.
    Wij blijven je volgen.

    Liefs
    Harrie en Annet, Brian Kamphuis.

  • 03 December 2013 - 14:15

    Moniek:

    He neefje!

    Wat gaaf dat je nu eindelijk zo ver weg zit! Het gaat vast een super mooie tijd worden.

    Heel veel plezier!

    Liefs Moniek

  • 06 December 2013 - 11:23

    Peter:

    Kerel, heel veel plezier daar, geniet van deze prachtige
    onderneming! Ik was ongeveer net zo oud als jij toen ik alleen
    in Canada was. Vergeet je nooit meer. Houd ons op de hoogte!!!

    groetjes van
    een (teleurgestelde PSV) oom!


  • 15 December 2013 - 14:19

    Piet Van Der Krieke:

    Hi Ewald,

    Leuk om je blog te lezen. Wordt vast een geweldige ervaring, vooral die periode op de Galapagos eilanden. Prachtige kans om wat van de wereld te zien zo. Geniet er van.

    Groetjes, Piet van der Krieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 15371

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 25 April 2014

Een avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: