Bermuda?! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu Bermuda?! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu

Bermuda?!

Door: Ewald Hofstede

Blijf op de hoogte en volg

06 December 2013 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal,

Wat een leuke reacties onder de vorige blog, bedankt! Ik las hem net even terug en dan lijkt het alweer zo lang geleden. Vandaag geskypet met het thuisfront en kreeg te horen dat het weer tijd was voor een blog.Dus hier lig ik in bed terwijl mijn Duitse vrienden een biertje voor me halen. Goed leven! Om het een beetje chronologisch te houden zal ik maar beginnen waar ik gestopt was.

Mijn eerste uitstapje was met 2 Duitsers naar parque Caroline. Een enorm park waar met name op de zondag alle gezinnen komen om te eten, dansen, voetballen en ga zo maar door. Bijzonder om te zien hoeveel jonge ouders er rondlopen. Krijg je met een land vol met katholieken! Daarna lekker uit eten geweest. Het is hier spotgoedkoop, ongeveer 4 dollars voor een maaltijd en drank(je). Dus ik heb intussen al Ecuadoraans, Japans (klote stokjes) en Canadees gegeten. Ook het openbaar vervoer kost helemaal niks. Nog geen 3 dollar voor een halfuur met de taxi. Thuisgekomen een huis vol met jongeren die voor stage of vrijwilligerswerk en reizen hier zijn. Geweldig hoe open en sociaal iedereen is, welke taal er ook gesproken wordt. Heb al heel wat mooie reisverhalen langs horen komen. Om een uur of 3 werd het toch wel tijd om het bedje in te duiken doordat om half 9 mijn eerste Spaanse les begon.

Sindsdien heb ik 4 dagen privéles gehad en al heel wat leuke woordjes geleerd. Verder heb ik een concert bezocht op een oud vliegveld, dat 3 uur later begon dan aangegeven was, op een feestbus gezeten, Duitsers leren snelkaarten, canelazo gedronken, een citytour gedaan (zie foto's), op stap geweest en heel erg veel mensen ontmoet. Van Albaniërs tot Amerikanen en van Belgen tot aan een kerel uit Bermuda. En iedereen wil wel een praatje maken en zijn ervaringen met je delen.

De komende dagen moet ik even bijkomen want ik ben al heel wat leuke avondjes en vroege ochtendjes verder door de fiestas de Quito. Zaterdag een dagtrip naar de vulkaan Cotopaxi en daarna hopelijk nog wat meekrijgen van sinterklaasavond in Amersfoort.

Nogmaals bedankt voor alle leuke enthousiaste reacties! Vergeet niet de foto's te bekijken! Want hoe erg ik ook mijn best doe om alles te beschrijven, foto's zijn altijd beter!

Knuffels vanuit een dansend Quito

Ps. Iedereen schadevrij de storm doorgekomen? Veel plezier in de sneeuw!

  • 06 December 2013 - 08:39

    Mama:

    Geweldig hoor, eerst de verhalen via Skype en nu de foto's en je verslag erbij.
    We kunnen zo heerlijk veel meekrijgen van je avontuur.
    Je voelt je op je plek daar, door het reizen en vooral de ontmoetingen.
    Van te voren konden we dit alleen maar wensen.
    Veel liefs van een heel gerustgestelde mams en veel plezier met alles!

    P.s het lijkt op die ene foto wel Ewald in Madurodam (basilica).

  • 06 December 2013 - 09:34

    Karst:

    He Ewald,

    Fantastisch je verhalen te lezen. Vind het leuk.
    Blijven we toch een beetje op de hoogte.
    Geniet er van en wachten al weer op je volgend verhaal.

    Buen fin de semana. Y disfrutar de ella!

  • 06 December 2013 - 12:22

    Marije:

    Wat je mams zegt, fijn via Skype van je te horen en nu ook verslag met foto's.
    Ziet er mooi uit lief. Blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Tot skypes!

  • 06 December 2013 - 13:44

    Herman:

    Man, wat ziet dat er allemaal geweldig uit! Have fun dude!!
    H

  • 06 December 2013 - 15:38

    Rein En San:

    He Wallie, wat fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt daar! We hebben net even je foto's bekeken en het ziet er erg leuk uit allemaal! We zijn benieuwd naar je volgende verhalen! Succes met je cursus en heel veel plezier daar!

    Dikke knuffels

  • 06 December 2013 - 20:39

    Astrid:

    Mooie verhalen Ewald. Nu al, terwijl het avontuur nog maar net is begonnen!
    Dikke knuffel terug vanuit Stiens

  • 06 December 2013 - 21:30

    Monique De Wijk:

    Ha Ewald,

    Klinkt als supervakantie. Fijn dat de 1e week goed bevalt. En mooie foto's, leuk om mee te mogen kijken.
    Ik hab je blog ook naar de vriendin van. Robert gestuurd, zij komt uit Ecuador, dus als je nog es wat wilt vragen over Ecuador...moet je bij haar zijn.

    Groet, monique

  • 07 December 2013 - 11:48

    Froukje:

    Lieve Wallie,

    Onvoorstelbaar dat het nog maar een week geleden is dat we je op het vliegveld hebben uitgezwaaid. Geweldig om te lezen en te zien hoe je geniet daar! Wat een verrijking van je leven, nu al! Ik hoop dat je vandaag ook een bijzondere dag hebt op en rond de Cotopaxi! Wij genieten met je mee! Liefs, Froukje


  • 07 December 2013 - 16:30

    Peter:

    Hoi Ewald

    Klinkt allemaal goed hoor! je lijkt wel een student op doorreis…;-). Spaanse woord voor werkplan al gevonden?? Enjoy!!

    groet Peter

    PS: masterthese psychologie is binnen! :-)

  • 09 December 2013 - 13:35

    Annejos Kamphuis:

    He Ewald,
    Leuk om te lezen wat je zoal mee maakt en dat het goed met je gaat!!!!!!!!!!!!!!!!
    Geniet ervan heel bijzonder een heel ander land en al die verschillende mensen`
    Liefs,josanne

  • 09 December 2013 - 15:42

    Gerja:

    dag Ewald,
    leuk om te lezen, maar vooral ook om je foto's te zien. Wat groots allemaal. Ik blijf je volgen
    groet Gerja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 15372

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 25 April 2014

Een avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: