Hoge bergen en diepe dalen? - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu Hoge bergen en diepe dalen? - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu

Hoge bergen en diepe dalen?

Door: Ewald Hofstede

Blijf op de hoogte en volg

11 December 2013 | Ecuador, Puerto Quito

Lieve allemaal,

Ik had graag afgelopen zondag nog een blog willen schrijven maar helaas was daar te weinig tijd voor. Ik zit nu in een internetcafé te wachten op de bus dus heb even de tijd voor een kort verslag. Sinds mijn vorige verslag was er een enorme parade op de feestdag van Quito. Een kilometerslange optocht met wagens, orkesten en vooral heel erg veel dansers. Super om mee te maken! Daarna op stap geweest met wat leuke Nederlanders, Duitsers en weet ik het wat er nog meer bij zat, super leuk!

Na snel een sinterklaasgedicht afgeschreven te hebben en een uurtje te hebben geslapen wachtte de bus naar de Cotopaxi. Een actieve vulkaan van bijna 6000 meter hoogte. Met een niet zo wakker hoofd erheen gereden maar toen we eenmaal de berg op gingen hiken was ik weer helemaal wakker. Een mooier stukje schepping heb ik denk ik nog nooit mogen bekijken (op marije na natuurlijk(A)). Toen we bij een kamp aankwamen waar we naar beneden konden gaan was er ook de mogelijkheid om door te hiken tot de sneeuwgrens. Met super leuke Duitser, Ier en Engelse, dat natuurlijk gedaan! Ongelooflijk hoe je van het 25 graden warme Quito ineens op 5000 m!! hoogte in de sneeuw zit. Foto´s volgen komend weekend en zijn zeker de moeite waard.
Daarna met de fiets de berg af wat misschien nog wel meer geweldig was. Remmen los en gaan! (sorry mam) Heelhuids aangekomen ondanks een enorme hagelbui en terug naar Quito.

In het studentenhuis sinterklaas gevierd via skype. Leuk om de hele familie weer te zien en lol te zien hebben. Deed me goed. Daarna geknipt door mijn Duitse voormalige kamergenoot.. Heel spannend maar ik durf me hier nog te vertonen. Toen een feest van de eerste Nederlandse sprekende Duitser die ik ooit ontmoet heb. Mooie afsluiter voor een aantal mensen die ik ontmoet heb, aangezien die de volgende dag weggingen. Drukte van jewelste maar heel erg gezellig.

Na alweer een kort dagje was het tijd om weer te gaan reizen. Na eerder het weekend verkeerde bustickets gekocht te hebben, zat nu alles goed. (moeilijke taal hoor dat Spaans) Dwars door het enorme hoge en schiterrend groene Andesgebergte kwam ik aan in Puerto Quito. Met een gammele mototaxi naar de familie Hoyes. Helaas had mijn chauffeur niet echt een idee waar het was en deed er bij een grote poort niemand open. Een aantal telefoontjes en burenbezoekjes later weer voor de grote poort afgezet. Na heel wat extra´s betaald te hebben stond ik daar een kwartier later nog.... alleen, geen internet, in de subtropische hitte, een dichte poort en geen flauw idee of ik wel bij het goede huis stond. En aangezien ik de bus zo moet halen zal ik daar helaas moeten stoppen.

Hopelijk is alles goed in Nederland. Ik zal dit weekend nog wel persoonlijk reageren op de reacties van vorige keer! Bedankt en vergeet niet komend weekend de foto´s die bij dit verslag horen te bekijken.

Knuffels vanuit Puerto Quito,

Ewald

ps. Voor de moeders die dit lezen, ik ben nog helemaal gezond en wel..

  • 11 December 2013 - 21:35

    Fabian:

    Ha Broer,
    Dat doe je goed zo, midden in het verhaal stoppen... Wij blijven wel lezen zo :)...
    Alleen dat Spaans... je zit met Duitsers, Ieren, Engelsen en ze spreken nog Nederlands ook! Geen wonder dat je vastloopt als je dan een keer Spaans moet gebruiken voor de bus :)...

  • 11 December 2013 - 22:28

    Froukje:

    Lieve Ewald, nou deze (schoon)moeder is blij dat je gezond en wel bent en vindt het heeeeeel fijn om weer wat van je te horen! Je maakt het wel spannend inderdaad. Ik ben heel benieuwd hoe het verhaal bij de poort is afgelopen. Je snapt dat ik heel erg moest lachen toen ik het verhaal over de bustickets las. Nu heb je de taal als excuus... of was de website van Wagenborgen ook in het Spaans.... ;-)?! Ach, uiteindelijk kom je je waar je wilt zijn en daar gaat het om! Fijn dat je zo geniet daar! Hier alles naar wens. Herman zit op dit moment lekker in De Gans te eten met Marije in de bediening; goed geregeld! Ik verheug me op je volgende bericht! Liefs, Froukje

  • 12 December 2013 - 15:14

    Dineke:

    Hé Ewald, wat fijn om weer van je te horen. Nog geen twee weken weg en al zoveel beleefd. Spannende avonturen allemaal en met jouw schrijfstijl kan het een heel leuk boek worden! Benieuwd hoe het verder gaat. En eh..........ik steek kaarsjes voor jou op/aan zoals afgesproken, maar tart het noodlot niet hè, er zijn grenzen....! Blijf genieten en beleef weer mooie avonturen. Ik wacht met spanning op het vervolg. Groetjes en liefs, je" kerkmoeder" Dineke.

  • 12 December 2013 - 20:53

    Sita:

    Zo, je hebt aardig wat moeders, ..schoonmoeder, ..kerkmoeder, allemaal lieve moeders, zijn er nog meer?
    Alles nog goed afgelopen vent? we zullen het lezen als je weer uit de jungle bent. dikke tût van je moeder.

  • 14 December 2013 - 08:35

    Joke:

    Ewald, wat fijn om te lezen wat je allemaal beleefd!!!
    Volop genieten en avonturen beleven en dan nog spannend schrijven ook.....

  • 15 December 2013 - 13:27

    Mama:

    Ewald, ik hield mijn adem toch wel even in hoor bij het kijken van het filmpje op de fiets, zo knoetersnel !... en dan die auto's die eraan komen.... blij dat je onderaan de vulkaan kon uitbrengen: "awesome"!

  • 15 December 2013 - 14:45

    :

    Lieve mams, dat was maar een heel klein stukje van de vulkaan hoor. Haha was in totaal iets van 16 km fietsen. Wel heel erg leuk. Maar ik was ook wel blij dat ik helemaal gezond en wel bij de lagoon aankwam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 15376

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 25 April 2014

Een avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: