My journey through middle-earth - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu My journey through middle-earth - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu

My journey through middle-earth

Door: Ewald Hofstede

Blijf op de hoogte en volg

15 December 2013 | Ecuador, Puerto Quito

Lieve allemaal,

Na een cliffhanger waar gtst niet tegenop kan zal ik jullie de afloop van mijn verhaal niet langer meer onthouden. Na een tijdje wachten kwam er gelukkig een lieve mevrouw aan die mij door de tuin heen naar een open eetzaal bracht. Met handen, Spaans en voeten begreep ik dat ik de enige persoon zou zijn deze week. Dat was niet wat ik verwacht had en een behoorlijke omschakeling na Quito. Betekende wel dat ik weer privéles Spaans had en dit keer ook een privékok. Want de lieve mevrouw zou de hele week 3 perfecte maaltijden per dag voor mij klaarmaken. Nadat ik in mijn hangmatje de e-reader erbij had gepakt moest ik toch wel wennen aan het idee dat ik daar een week lang zou moeten verblijven. Maar met goede moed de muskietennetten dichtgetrokken en laat maar komen die week in een subtropisch bos.

De volgende dagen bestonden uit 4 uur Spaanse les in de ochtend en een activiteit in de middag. Doordat mijn Spaanse lerares geen enkel woord Engels begreep was het heel erg moeilijk. Ik werd wel gedwongen om in het Spaans te brabbelen maar de grammatica lessen waren ontzettend ingewikkeld. Gelukkig wel een hele leuke vrouw en naarmate de week vorderde ging het steeds beter. Maandagmiddag heb ik een rondleiding gekregen door de tuin en allerlei soorten fruit mogen proeven. Geweldig om in je eigen tuin te lopen en van de bomen te plukken en eten. Super zoet en sappig allemaal, was het fruit in Nederland maar zo goed. Met de cacao uit de tuin zelfgemaakte chocolade gemaakt op een houtvuurtje en dat over versgeplukte banaantjes heen gegooid. (voor vrouwen in een bepaalde periode van de maand kunnen de foto’s dan ook als schokkend worden ervaren) Verder een rondleiding gehad bij de buren op een fruitboerderij, waar ik eindelijk weer wat Engels kon praten met een Amerikaanse vrijwilligster. Woensdag in een waterval gezwommen en omdat de mogelijkheid er was om er van af te springen (zie filmpjes), moest ik dat natuurlijk doen. Een geweldige ervaring en een blauwe, licht gekneusde voet door de tocht naar boven verder, was het alweer donderdag. Nog creatief bezig geweest en een armbandje en ring gemaakt en toen was het tijd om afscheid te nemen van een ontzettend gastvrije en lieve familie. De avondjes lezen in de hangmat met gezelschap van vuurvliegjes, de gezellige maaltijden en goede nachten ga ik toch wel een beetje missen. De vleermuis die door mijn open slaapkamertje heen stuiterde en mij ’s ochtends bijna een hartaanval bezorgde, wat minder!

Teruggekomen in Quito was het superleuk om de bekende gezichten weer te zien en weer contact te hebben met het thuisfront. Jullie berichtjes zijn geweldig om te lezen en doen me ontzettend goed. Direct maar weer op stap geweest en na een kort nachtje de evenaar opgezocht. (mitad del mundo) Met een inca museum bovenop de evenaar was het een hele leuke dagtour. Leuke experimentjes zoals het water dat bovenop de evenaar recht naar beneden stroomt en links van de evenaar de ene kant op draaikolkt;p en aan de andere kant andersom. Ook het ontbreken van lichamelijke kracht in het midden van de wereld was erg leuk om te ervaren. Met een rood kleurtje weer terug naar het studenthuis.

Als ik dit allemaal opschrijf bedenk ik dat dit maar 1 weekje is. Had nooit gedacht dat ik zoveel mee zou maken in zo een korte tijd. Nu is het tijd om de tas in te pakken voor Cuyabeno. Een week middenin de jungle waarbij ik op zoek ga naar kaaimannen, vogelspinnen en heel veel vogeltjes. Best een beetje spannend maar wel heel erg veel zin in.

Geen internet en geen bereik en dus geen felicitatie voor mijn grote vriend Joshua, hierbij nog een keer van harte gefeliciteerd. Ook de komende week ben ik niet bereikbaar dus in het weekend maar weer een extra lange blog. Vergeet niet de foto’s en video’s te bekijken, ook die van mijn vorige blog, heb ze zonet toegevoegd. Ik hoop ook van jullie berichtjes te blijven krijgen met wat er in Nederland allemaal gebeurd, erg leuk!

Dikke knuffels vanuit mijn bedje in het studenthuis, Quito.

Ps. Is the hobbit 2 al uit in Nederland?

  • 15 December 2013 - 09:31

    Eveline:

    Hoi Ewald,

    Wat schrijf je ontzettend leuk! Super om zo een beetje mee te kunnen leven met jouw avonturen daar. Veel plezier!

    Groetjes,
    je schone zus Eveline

  • 15 December 2013 - 13:38

    Joke:

    Hallo Ewald, wat een genot om je mooie verhalen te lezen!! Je schrijfstijl is erg mooi als het met je spaans ook die kant op gaat komt het helemaal goed!!
    Heel veel plezier in het internetloos gebied en we kijken uit naar je volgende blog!!!

  • 15 December 2013 - 14:05

    Ine Dejong Dijkstra:

    Leave Ewald

    Je valt daar van ene in het andere avontuur Lijkt het wel . De foto,s zijn mooi geworden .
    Hebben we in beetje een idee hoe het daar is .
    Doe geen doldrieste dingen a u b en kijk goed uit !Veel plezier !
    Leafs en xx Pake en Beppe

  • 15 December 2013 - 18:52

    Froukje:

    Lieve Ewald, wat fijn om weer van je te horen! Weer veel bijzonders beleefd en dat zal de komende week ook wel weer gaan lukken. Met de foto's erbij wordt het ook zichtbaar dat je echt in een heel andere wereld bij. Toen we gister via de whatsapp contact hadden, lijkt dat zo anders en alsof je dichtbij bent. Hopelijk brengt de komende week wat je ervan verwacht. Heel veel plezier in ieder geval en tot volgend weekend dan maar!
    Liefs, Froukje

  • 16 December 2013 - 15:37

    Richard:

    He Ewald , mooi om zo op de hoogte te blijven van al je belevenissen!!
    Best wel een beetje jaloers om te zien wat jij allemaal beleefd en mag ervaren!
    Deze ervaring pakken ze je nooit meer af!Geniet van je tijd daar!
    Groeten en liefs uit Leeuwarden

  • 16 December 2013 - 19:32

    Annette:

    Jeetje Ewald, ik dacht t zelfde als wat jij schreef. Je bent er nog maar kort, maar je hebt al heel wat meegemaakt. Je gaat van t ene avontuur naar t andere, ongelooflijk. En wat een prachtige foto's, paradijselijk! Al die kleuren van het fruit en de verschillende bloemen en dan kan jij ook nog van de geur en de smaak genieten. Zo te lezen, doe je dat volop. Heel veel plezier in de jungle! Dikke kus, Annet

  • 16 December 2013 - 21:57

    Ine Marije Groen:

    Liefie, wat maak je toch veel mee daar! Nog elke dag blij dat t je gelukt is om dit te kunnen doen! Geniet nu maar lekker in de jungle en we skypen t weekend weer! Mail je morgen terug! Liefs je vriendin

  • 21 December 2013 - 13:41

    Elisah:

    Ewald! Wat schrijf je ontzettend leuk, lees altijd met plezier je verhalen! Heel erg vet wat je daar allemaal meemaakt, enjoy en veel succes nog daar:)
    X elisah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 679
Totaal aantal bezoekers 15373

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 25 April 2014

Een avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: