"Battlefield with New Year" - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu "Battlefield with New Year" - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van ewaldhofstede - WaarBenJij.nu

"Battlefield with New Year"

Door: Ewald Hofstede

Blijf op de hoogte en volg

02 Januari 2014 | Ecuador, Montañita

Lieve allemaal,

Aan het begin van deze blog wil ik iedereen een gelukkig, gezond en gezegend 2014 wensen. Ik zit ondertussen al 10 dagen in Montanita aan de kust. Doordat hier zoveel leuke dingen zijn te doen en je toch een beetje lui wordt van zon, zee en strand is het een tijdje geleden dat ik wat heb laten weten. Hopelijk maakt deze blog een beetje goed..

Na twaalf uren reizen was ik toch wel heel erg blij dat ik aankwam in het hippie dorpje Montanita. (en het zowaar presteerde om binnen 5 minuten in het goede hostel te zijn) Toen ik allemaal jongeren drankspelletjes zag doen en een groot zwembad tussen de huisjes zag staan kreeg ik helemaal een goed gevoel. En toen ik 2 bekenden uit Quito zag die me direct een maaltijd aanboden kon mijn avond niet meer stuk.

Sindsdien heb ik een week lang genoten van het weer, spaanse lessen gehad in de ochtend en in de middag en daar tussenin 5 surflessen gehad. Zeker iets wat ik nog vaker wil gaan doen! Blijf me verbazen over hoe hard water kan zijn.. En in de avonden was het hier misschien nog wel het gezelligste. Een dorpje waarin de raarste figuren rondlopen, een cocktail alley bestaat, overal surfers rondlopen en clubs waar je op blote voeten in het zand staat los te gaan.

En toen kwamen de kerstdagen. Toch wel iets waar ik een beetje tegenop zag om die zonder familie vrienden en vriendin door te brengen. Met alle mensen van de Spaanse school gelukkig een geweldige kerstavond gevierd aan het strand met cadeautjes die we voor elkaar kochten. Erg geslaagd maar jullie toch een beetje gemist. Gelukkig veel geskyped en een leuke sinterkerst met de Groentjes.

Doordat het zo goed beviel besloten er een week aan vast te plakken. Surfplank gehuurd en me verbaasd over de transformatie van dit dorpje. Het leek wel alsof heel zuid-Amerika en de helft van Europa naar de kust was gekomen voor oud en nieuw. Wat een (gezellige) drukte!!

Zover ging alles dus perfect, tot aan de maandag. Bij het opstaan uit het stapelbed, na een leuke nacht stappen, iets teveel gewicht op de glazen tafel gezet. De tafel is net als mijn grote teen nu een stukje kleiner. Ziek veel bloed en een toevallig langskomende verpleegkundige later, was ik een kilo verband rijker. Al met al leek het erger dan het is maar moet ik toch voorzichtig aan doen met zo een diepe wond. Daar gingen mijn surfdromen (voor nu). Helaas werd ik die zelfde avond ook nog behoorlijk ziek. Door een, voor mij, nachtelijk gesprekje met Marije en vrienden een beetje opgeknapt. En toen er een Duitser naast me kwam zitten die al drie dagen niet sliep door de drugs was het voor mij weer tijd om op bed te gaan. Gelukkig de volgende dag een stukje beter waardoor ik, iets later dan in Nederland toch nog oud en nieuw kon vieren.

Geweldige ervaringen om op het strand te zijn met de jaarwisseling. Belachelijk veel mensen, rondrennende surfers die samen met duizenden zwemmers die eerste golf van 2014 willen pakken en allemaal zelfgemaakte poppen die in de brand gaan. Symboliseren slechte eigenschappen die je achter wilt laten in het oude jaar. Toen iedereen de zee in rende namen wij maar aan dat het 12 uur 's nachts was en konden we genieten van het vuurwerk, dachten we. Vuurwerk werd echter de zee ingeschoten tussen de zwemmende mensen en in kampvuren gegooid waardoor het soms wat meer op een slagveld dan op een feest leek. Gelukkig duurde dit niet al te lang en hoop ik dat iedereen zijn tenen nog heeft. Daarna was het feest in een stampvol Montanita. Nadat ik niet te laat naar huis ging werd ik beter wakker dan in de afgelopen jaren op 1 januari...

Al met al een geweldige tijd met ontzettend leuke mensen!! Bedankt voor alle nieuwjaarswensen vanuit de hele wereld en nogmaals een geweldig nieuwjaar voor iedereen! Alle foto's komen ietsjes later dit keer doordat ik nu in een internetcafe zit. Morgen om 4:45 vertrek ik naar Cuenca om vanuit daar twee weken lang lekker rond te reizen, zin in!

Hele dikke nieuwjaarsknuffels vanuit een leegstromend Montanita!

Ps. eventuele spelfouten zouden te maken kunnen hebben met het spaanse toetsenbord (of de hoeveelheid feest van de laatste 10 dagen)

  • 02 Januari 2014 - 22:09

    Christien:

    Hee Neef!

    Ook gelukkig nieuwjaar voor jou! Ik hoorde al van Beppe dat ze het zo leuk vond om met jou
    te skypen. En die feestjes die je daar hebt zou ik ook wel willen meemaken! Maar als je terug bent
    eerst maar es weer het vertrouwde Groningen onveilig maken. Goede reis alvast naar Cuenca!

    Veeeel liefs Christien

  • 02 Januari 2014 - 22:37

    Elisah:

    Haha dat is nog eens wat anders dan oud en nieuw in grunn:p
    Gelukkig nieuwjaar nog!

    X

  • 03 Januari 2014 - 22:15

    Piet Van Der Krieke :

    Al je verhalen in een keer uitgelezen Ewald. Je hebt daar een geweldige tijd volgens mij en het mooiste moet nog komen denk ik. Heel veel plezier en genieten nog.
    Groeten, Piet

  • 05 Januari 2014 - 21:09

    Pake En Beppe De Jong:

    Leave Ewald

    Even een kort berichtje
    Wij hadden elkaar al een heel mooi nieuwjaar toegewenst immers .
    Pake is dus weer thuis en heeft het druk met scrabble ! Hij kan het maar moeilijk winnen van z,n dochters !

    Jij vermaakt je daar uitstekend zo te zien en te lezen .Mooie foto,s weer .

    Nog maar even fijn genieten daar !
    Groetjes en tùten P en B (Doch fersichtich !)


  • 07 Januari 2014 - 17:38

    Jolanda Van Lieshout:

    Beste Ewald,
    Leuk om de ontwikkelingen rondom je reis te lezen. Ik blijf je volgen vanuit de opleiding, vooral ook als je over zo'n drie weken met je stage begint. Ik ben zeer benieuwd!
    Gr. je stagedocent Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 15346

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 25 April 2014

Een avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: